تغییرات اساسی در آزمون TOEFL iBT 2023

تغییرات اساسی در آزمون TOEFL iBT 2023

در چند سال گذشته، تعداد کل آزمون‌های TOEFL در سال کاهش یافت و این نتیجه به دست اومد که TOEFL خیلی سخت است. حالا ETS با هدف کمک به دانشجویان خود، تغییرات جدیدی را اعمال کرده است که زمان آزمون را کوتاه‌تر کرده و به آزمون دهندگان زمان بیشتری برای پاسخ به سوالات داده است. در زیر تغییرات جدید در بخش‌های Reading، Listening و Writing مشاهده می‌کنید که در ژولای 2023 معرفی می‌شود.

تغییرات اساسی در آزمون TOEFL iBT 2023

تغییرات اساسی در آزمون TOEFL iBT 2023

آزمون TOEFL iBT، طراحی شده توسط ETS، پذیرفته شده‌ترین و ترجیح داده شده‌ ترین آزمون تسلط بر زبان انگلیسی است که برای مطالعه، کار و مهاجرت استفاده می‌شود. بیش از 11،500 مؤسسه در بیش از 160 کشور در سراسر جهان از نمرات TOEFL iBT برای تصمیمات پرخطر استفاده می‌کنند. این آزمون 100٪ در مقاصد انگلیسی زبان از جمله ایالات متحده، کانادا، انگلستان، ایرلند، استرالیا و نیوزیلند اعمال می‌شود. آزمون TOEFL iBT به شما کمک می‌کند تا با اعتماد بالا در زبان انگلیسی برجسته شوید. این تنها آزمونی است که هر چهار مهارت زبان انگلیسی تحصیلی، یعنی خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتاری را به شیوه‌ای که در کلاس‌های درسی استفاده می‌شوند، اندازه ‌گیری می‌کند، بنابراین مطمئن باشید که در دانشگاه‌هایی که مهم است، برجسته خواهید شد.

فرمت جدید TOEFL، این آزمون را ساده‌تر کرده است. در چند سال گذشته، تعداد کل آزمون‌های TOEFL در سال کاهش یافت و این نتیجه به دست اومد که TOEFL خیلی سخت است. حالا ETS با هدف کمک به دانشجویان خود، تغییرات جدیدی را اعمال کرده است که زمان آزمون را کوتاه‌تر کرده و به آزمون دهندگان زمان بیشتری برای پاسخ به سوالات داده است. در زیر تغییرات جدید در بخش‌های Reading، Listening و Writing  مشاهده می‌کنید که در ژولای 2023 معرفی می‌شود.

1)       زمان آزمون کوتاه‌تر خواهد بود و به‌طور کلی حدود دو ساعت طول خواهد کشید.

2)      بخش خواندن دو متن (با بیست سوال در کل) خواهد داشت.

3)     بخش شنیداری همچنان باقی می‌ماند (اما بدون سوالات بدون امتیاز).

4)     بخش صحبت کردن همچنان باقی می‌ماند.

5)     سوال نوشتاری مستقل حذف خواهد شد، اما سوال نوشتاری یکپارچه باقی خواهد ماند.

6)      سوال نوشتاری جدید "بحث علمی" اضافه خواهد شد.

7)     سوالات بدون امتیاز حذف خواهند شد.

8)     در طول آزمون وقفه‌ای وجود نخواهد داشت.

     زمان آزمون TOEFL iBT برای موسسات و سازمانهایی که از تاریخ 26 ژوئیه 2023 آغاز به برگزاری آزمون خواهند کرد کمتر از دو ساعت خواهد بود - قبلاً سه ساعت بوده است. دلیل این کوتاهی موارد زیر می باشند:

  •  ساده‌سازی دستورالعمل‌ها و ناوبری در طول آزمون
  •  تاسک "نوشتن برای گفتگوی علمی" جدید و مدرن‌تر که به جای تاسک رایتینگ مستقل قبلی قرار گرفته است
  •  کوتاه‌تر شدن بخش ریدینگ
  •  حذف تمام سوالات آزمون بدون امتیاز

  ساده‌سازی فرآیند ثبت‌نام

از ژوئیه 2023. آزمون‌دهندگان می‌توانند به راحتی و سریع‌تر از همیشه یک حساب کاربری ایجاد کرده و برای یک تاریخ آزمون TOEFL iBT در دسترس ثبت نام کنند. علاوه بر این، مزایای بیشتری مانند گزینه‌های پرداخت محلی بیشتر در بازارهای انتخاب شده در دسترس خواهد بود.

    شفافیت نمره‌دهی افزایش یافته از تاریخ 26 ژوئیه 2023.

آزمون‌دهندگان پس از اتمام آزمون، تاریخ رسمی انتشار نمره خود را خواهند دید و در صورت تغییرات در وضعیت نمره، اعلان تغییرات برایشان ارسال خواهد شد.

"Amit Sevak"، مدیر عامل ETS، گفت: "ETS با نوآوری‌های محصول در آموزش و یادگیری، آینده ارزیابی را پیش می‌برد و هسته ی این تلاش تافل است. TOEFL برای تقریباً شش دهه به عنوان یک صنعت استاندارد شناخته شده است و این بهبود ها بیشتر برجسته سازی موقعیت آن را نشان می‌دهد. مهم‌ تر ازهمه اینکه این بهبود ها از طریق چشم مشتریان و سهامداران ما توسعه یافته است - زیرا آن‌ها برای خدمت به ما بالاترین اولویت هستند."

آزمون‌دهندگانی که قبلاً برای آزمون TOEFL iBT ثبت نام کرده‌اند، اگر می‌خواهند این تغییرات جدید را تجربه کنند، می‌توانند تاریخ آزمون خود را به صورت رایگان تا 30 آوریل 2023 از طریق حساب کاربری خود انجام دهند. علاوه بر این، نسخه به‌روز شده آزمون رایگان TOEFL iBT و مجموعه‌های تمرین هایTOEFL iBT اکنون در سایت TOEFL در دسترس هستند. گزینه‌های آمادگی آزمون رایگان و پولی در چند هفته آینده برای بازتاب دادن این تغییرات به‌روز خواهند شد.

برای Score Users، مقیاس نمره TOEFL iBT همچنان همان است، بنابراین الزامات آن‌ها همانطور می‌ماند. آزمون TOEFL همچنان گزینه‌ای معتبر، قابل قبول، قابل اعتماد و امن برای Score Users در سراسر جهان است. و حالا با این تغییرات، Score Users مطمئن هستند که تجربه آزمون‌ برایشان لذت بخشتر است، آنهم به دلیل صرفه‌جویی در زمان و کاهش اضطراب روز آزمون.

 

تغییرات جدید آزمون TOEFL iBT 2023


 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهبودهای جدید TOEFL iBT، به www.ets.org/toefl/ibt-enhancements مراجعه کنید. برای ایجاد حساب کاربری، ثبت نام برای آزمون، دسترسی به منابع آمادگی آزمون و غیره، به www.ets.org/toefl مراجعه کنید.

مرکز زبان بین الملل

 


اشتراک در:

فرم بیان دیدگاه