موفقیت تحصیلی

موفقیت تحصیلی

در دنیای امروز زبان انگلیسی به عنوان بالاترین اولویت در زمینه آموزش و تحصیل در تمامی دنیا نقش به سزایی را ایفا می کند همانطور که نظیرش را در داوطلبان شرکت در آزمون های داخلی و خارجی نظیر کنکور های سراسری و ارشد و PhD داخل کشور و یا آیلتس

موفقیت تحصیلی

یکی از موضوعاتی که در حیطه زبان از ابتدا تاکنون مورد توجه اکثر متقاضیان یادگیری بوده است تاثیر زبان در موفقیت تحصیلی آنها و همچنین داشتن مدارک معتبر زبان است .

در دنیای امروز زبان انگلیسی به عنوان بالاترین اولویت در زمینه آموزش و تحصیل در تمامی دنیا نقش به سزایی را ایفا می کند همانطور که نظیرش را در داوطلبان شرکت در آزمون های داخلی و خارجی نظیر کنکور های سراسری و ارشد و PhD داخل کشور و یا آیلتس، تافل وPTE و همچنین آزمونهای MSRT وزارت علوم، MHLE وزارت بهداشت، تولیمو شاهد هستیم. از اینرو نمی توان نقش کلیدی یادگیری زبان انگلیسی را در پیشرفت تحصیلی فرد نادیده گرفت.

شما هم اگر می خواهید به چنین موفقیتی دست پیدا کنید و درصد بالایی از پیشرفتتان را مدیون زبان انگلیسی بدانید باید باید دایره لغات قوی داشته باشید، ساختار های مناسب و کلیدی را بلد باشید، و همچنین متنهای ریدینگ را به درستی درک کرده و آنالیز کنید.

 چرا دایره لغات می تواند شما را در زبان جلو ببرد؟

یکی از جذاب ترین و چالش برانگیز ترین بخش های یاد گیری زبان و مطالعه برای آمادگی آزمون ها قسمت لغات است . دایره لغات وسیع والبته کاربردی تاثیر زیادی در هموار سازی مسیر پیش روی شما در تحصیل دارد . زمانیکه شما بتوانید کلمات بسیار زیادی به ذهن بسپارید می توانید هنگام تست زدن، خواندن متن، گفتگو و یا حتی نوشتن مقالات و متون مورد نیازتان بسیار حرفه ای تر عمل کنید. به دلیل چالش برانگیز بودن این قسمت، افراد زیادی در هنگام آزمون ها از سوالات بخش لغت چشم پوشی می کنند یا نمی توانند به خوبی از پس آن برآیند . بنابراین اگر شما با دانستن لغات مناسب و کلیدی و مطالعه ی منابع درست بتوانید در این حوزه بسیار قوی ظاهر شوید از رقبای خود بسیار جلوتر خواهید بود و در هر چهار مهارت زبان بخصوص اسپیکینگ موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد .

 چرا ساختار در زبان انگلیسی نقش بسیار مهمی ایفا می کند؟

بر خلاف نظر اکثریت مردم، این بخش در امتحانات و آزمون ها برای طراحان سوال نیز بسیار حائز اهمیت است و درصد زیادی از نمره ی زبان آموزان و داوطلبان به این بخش اختصاص دارد. حال باتوجه به این مورد منطقی است که برای کسب نمره بهتر و بیشتر در آزمون، مطالعه و یادگیری این بخش را در اولویت قرار دهیم تا نتیجه مطلوب خود از آزمون را کسب کنیم. دانستن اینکه بخشهای تشکیل دهنده ی یک جمله چگونه با یکدیگر ارتباط دارند و این ارتباط به چه نحو به فهم جمله و در نهایت متن کمک می کند، می تواند یادگیری زبان را برای شما لذت بخش تر و راحتتر کند. بنابراین، دستور زبان انگلیسی بخش بسیار بسیار کلیدی در یادگیری این زبان و حتی زبانهای دیگر ایفا می کند.

 چه منابعی برای فراگیری گرامر مناسب تر است؟

منابع بسیار زیادی برای فراگیری دستور زبان انگلیسی وجود دارد و به وفور در اینترنت و کتاب فروشی ها موجود است اما آنچه که در مرکز زبان بین الملل به عنوان کتابی بسیار کاربردی آموزش داده می شود مجموعه ی کتابهای Grammar in Use در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته می باشد. مجموعه ی کتابهای Oxford English Grammar Course در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته نیز در مجموعه کتابهای بسیار خوب آموزش گرامر می باشد.

 چه لغاتی بخوانیم تا سریعتر به هدف برسیم؟

شما با کلمات و واژگان است که می توانید هنرنمایی کنید، حرفه ای شوید و ثابت کنید که در زبان انگلیسی قدرتمند هستید. دایره لغت بسیار زیاد و تسلط بر اصطلاحات کاربردی جدید نه تنها اعتماد به نفستان را افزایش می دهد بلکه باعث می شود تا بتوانید در هر زمینه ایی بحث و گفت و گو یا مکاتبه کنید. یکی از بهترین روش برای یادگیری کلمات و اصطلاحات کاربردی و پرتکرار استفاده از کتاب های واژگان و لغات است. این کتاب ها به طور سطح بندی شده و با پوشش عناوین و موضوعات مختلف باعث می شود تا شما آسان و سریع لغات مربوط به حوزه های مختلف را به راحتی یادبگیرید. همانند بخش گرامر، مجموعه کتابهای in Use در زمینه لغت، اصطلاحات و کالوکیشن همچنین مجموعه کتابهای Oxford Word Skills  هم کمک بسیار زیادی می کنند.   


اشتراک در:

فرم بیان دیدگاه