کسب درآمد

کسب درآمد

در دنیای تجارت امروز، نیاز به زبان بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود. در واقع زبان یک قابلیت به حساب می آید و هرچقدر که در این قابلیت قوی باشید بهتر می توانید جایگاه کاری بسیار خوبی در یک شرکت ایده ال پیدا کرده و کارهای خود را با موفقیت انجام دهید.

کسب درآمد

در دنیای تجارت امروز، نیاز به زبان بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود. در واقع زبان یک قابلیت به حساب می آید و هرچقدر که در این قابلیت قوی باشید بهتر می توانید جایگاه کاری بسیار خوبی در یک شرکت ایده ال پیدا کرده و کارهای خود را با موفقیت انجام دهید. زبان انگلیسی به عنوان زبان ارتباطات در سرتاسر دنیا شناخته می شود. شرکت ها و سازمان هایی که درآن ها زبان انگلیسی جزو الویت هستند مزایا و امکانات بیشتری برای کارمندان خود در نظر دارند . به همین دلیل یادگیری زبان انگلیسی و مهارت بالا در آن می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش شانس برای استخدام و  پیوستن به آن مجموعه را داشته باشد . جدای از مشاغل گروهی و سازمانی ، افرادی که حتی در مشاغل انفرادی و خصوصی مشغول به فعالیت هستند بر این امر واقف اند که زبان انگلیسی به عنوان فاکتوری مهم و تاثیر گذار در رشد و گسترش حوزه کاری آنها عمل می کند. چالش های گوناگون افراد در کار مبنی بر عدم موفقیت بر خلاف دیگر افراد می تواند دلیل بارزی داشته باشد و آن هم عدم آشنایی با زبان انگلیسی است.

 

چگونه می توان به راحتی زبان انگلیسی در بیزنیس را یاد گرفت؟

 با توجه به کاربرد میدانی زبان انگلیسی بین تاجران و فعالان حوزه تجارت، می توان گفت انگلیسی، زبان تخصصی تجارت است وکلید حل این سوال در گرو سه چیز است 1. مکالمه عمومی 2. مکالمه بازرگانی   3. آموزش لغات بازرگانی

-  مکالمه عمومی از آن جهت در موفقیت شغلی تاثیر گذار و کلیدی است که در زمان تعاملات کاری و تجاری شما بتوانید با دانستن حداقل اصول مکالمه یعنی ایجاد یک رابطه صمیمی و دوستانه با طرف های کاری و تجاری خود به یک موفقیت پایدار و نسبی برسید و و مسیر های کاری پیش روی خود را هموار تر کنید .

-   مکالمه بازرگانی از مهم ترین و تاثیرگذارترین اصل در برقراری ارتباط کاری است که باعث می شود بتوانید در جلسات کاری با افراد مختلف تاثیر گذاری خوبی به روی آن ها داشته باشید و به اهداف کاری خود بسیار نزدیک تر شوید .

- یادگیری لغات تخصصی بازرگانی یکی دیگر از راه های موفقیت در کار است اما دراین حیطه باید توجه داشته باشیم که همیشه به روز باشیم. بالا بودن دایره لغات در زمینه شغلی امکان برقراری ارتباط کارآمد تر و حرفه ای تر را برایمان به ارمغان می آورد .نوع واژه و  اصطلاحاتی که در مکالماتمان بکار می بریم می تواند تاثیرات بسیار شگرفی در مسیر شغلی و کاری ما داشته باشد. پس نیار است تا همیشه مطالعه لغات تخصصی را به یکی از عادات همیشگی زندگیمان اضافه کنیم تا در زندگی کاری و شغلی خود در مسیری همواره پیش رو قرار بگیریم .

کدام مهارتها در موفقیت شغلی نقش مهمتری دارند؟

تمامی مهارت های شنیداری، گفتاری، نوشتن و خواندن برای بازرگانان و فعالان حوزه تجارت و کسب وکار ضروری است. اما مهارت های گفتاری، شنیداری و نگارشی از اهمیت ویژه تری برخوردارند.

مهارت گفتار یا مکالمه speaking

بازرگانان و فعالان تجارت با افراد مختلف در ارتباط هستند از این رو داشتن مهارت های قوی مکالمه برای این افراد ضروری است. تسلط به اصطلاحات، کلمات و عبارات کسب و کار تجارت برای این افراد ضروری است و می تواند در میزان موفقیت آنها بسیار موثر باشد.

مهارت نوشتاریWriting

رایتینگ نقش اساسی در دنیای تجارت دارد و اهمیت صحیح نوشتار در انگلیسی رسمی، همیشه مورد توجه بوده است. خطاها در مکاتبات رسمی، ایمیل های کاری، ارائه های عمومی و تخصصی و مطالب تبلیغاتی اغلب می توانند منجر به لغو یک قرارداد کاری و حتی شکست شود! بنابراین یک بازرگان موفق همیشه نهایت توان خود را در نامه‌ نگاری ها و ایمیل های کاری بکار می برد تا بتواند سطح کاری بالای خود را نشان می دهد.

مهارت شنیداریListening

از دیگر مهارت های مهم برای یک تاجر و بازرگان، مهارت شنیداری است. آنها با افراد متعددی از کشورهای مختلف مرواده دارند بنابراین برای داشتن یک همکاری موفق باید به خوبی حرف های طرف های مبادله را متوجه شوند. این افراد معمولا خودشان زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم فرا گرفته اند و لهجه آن ها فهم کلمات و جملات را کمی سخت می کند. از این رو یک تاجر باید مهارت های شینیداری بسیار قوی داشته باشد تا بتواند با لهجه سلیس و شبیه انگلیسی زبانان منظور خود را برساند و متقابلاً منظور طرف مقابل را متوجه شود.

 

چگونه می توان زبان انگلیسی بازرگانی را تقویت کرد؟

1-     در کلاسهای آموزشی شرکت کنید

از آنجا که انگلیسی بازرگانی نیاز به آموزش دقیق و ممارست فراوان دارد، بنابراین توصیه می شود ابتدا در کلاسهای آموزشی زبان انگلیسی شرکت کنید و سپس به پرورش مطالب آموزش دیده شده در غالب فیلم های آموزشی، کلیپهای مرتبط با کارت و تجارت که در سایت ted.com به وفور یافت می شود و همچنین مصاحبه های اقتصادی که در شبکه های مختلف به زبان انگلیسی بر گزار می گردد بپردازید. کلاس های حضوری و آنلاین مرکز زبان بین الملل می تواند این موقعیت را براحتی برای شما فراهم کند.

2-     مطالب ویژه مرتبط با کار خود را بخوانید

برای تقویت زبان انگلییسی خود به خواندن اسناد حرفه ای یا فنی، کتاب، مجلات تجاری خارجی، آیین نامه ها و غیره رجوع کنید. این روش بسیار خوبی برای بهبود درک شما از واژگان مربوط به کار و کاربرد عملی آن است.

 

3-     افعال و اصطلاحات بازرگانی و تجاری پرکاربرد را فرا بگیرید.

اگر برای یادگیری اصطلاحات مرتبط با کار و واژه ها و اصطلاحات تجاری وقت تعیین کنید، ارزش زیادی دارد و نتیجه بسیار مثبتی به شما می دهد. روی تلفظ و استرس هر کلمه بیشتر و بیشتر کار کنید و همواره سعی کنید که هر واژه را به درست ‌ترین شکل ممکن تلفظ نمایید. برای تقویت این موضوع می‌ توانید به اخبار، تلویزیون، رادیو گوش دهید و  تلفظ صحیح هر واژه را به صورت آنلاین و یادر دیکشنری چک کنی.

 

4-     در شبکه های اجتماعی مرتبط به کار خود عضو شوید.

امروزه بسیاری از فعالیتها از طریق شبکه های اجتماعی صورت می پذیرد بنابراین با عضویت در این شبکه ها نه تنها می توانید اطلاعات خود را به روز نگه دارید بلکه می توانید دایره فعالیت خود را گسترده تر کنید.

 

 

 

 


اشتراک در:

فرم بیان دیدگاه