مهاجرت

مهاجرت

زبان انگلیسی همواره یکی از نیازهای اساسی برای مهاجرت بوده است. این زبان به دلیل بین المللی بودن و پراکندگی گویشوران آن در کشورهای گوناگون، یکی از لازمه های مهاجرت است. قدم اول برای شروع فرآیند مهاجرت و اقدام برای انواع ویزا، یادگیری زبان انگلیسی و دریافت مدارک بین المللی مربوط به آن است.

مهاجرت

زبان انگلیسی همواره یکی از نیازهای اساسی برای مهاجرت بوده است. زبان انگلیسی به دلیل بین ­المللی بودن و پراکندگی گویشوران آن در کشورهای گوناگون، یکی از لازمه ­های مهاجرت است. قدم اول برای شروع فرآیند مهاجرت و اقدام برای انواع ویزا، یادگیری زبان انگلیسی و دریافت مدارک بین ­المللی مربوط به آن است. بعضی انواع ویزا در قدم اول نیازی به مدارک زبان انگلیسی ندارند، اما قطعا دانستن زبان انگلیسی و داشتن مدارک معتبر، در یافتن شغل مناسب و برقراری ارتباط با شهروندان آن کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین، دانستن زبان انگلیسی به عنوان ابزار برقراری ارتباط با دیگران پس از ورود به کشورهای دیگر، یک اولویت استراتژیک است که نیاز به برنامه ­ریزی برای یادگیری این زبان وجود دارد.

مهاجرت و علت آن چیست؟

مهاجرت، کوچ یا درون‌کوچی به معنای جابه‌جایی مردم از مکانی به مکانی دیگر برای کار یا زندگی است. مردم معمولاً به دلیل دور شدن از شرایط یا عوامل نامساعد دورکننده‌ای مانند فقر، بیماری، مسائل سیاسی، کمبود غذا، بلایای طبیعی، جنگ، بیکاری و کمبود امنیت مهاجرت می‌کنند. دلیل دوم می‌تواند شرایط و عوامل مساعد جذب‌کنندهٔ مقصد مهاجرت مانند امکانات بهداشتی بیشتر، آموزش بهتر، درآمد بیشتر، مسکن بهتر و آزادی‌های سیاسی بهتر باشد.

نقش زبان در تسهیل مهاجرت

با نداشتن مدرک زبان دامنه انتخاب کشور مقصد بسیار محدود شده و احتمال پیدا کردن شغل خوب کاهش پیدا خواهد کرد. اگر فرض کنیم که بتوانید بدون مدرک زبان مهاجرت کنید، تا زمانی که مدرک زبان نداشته باشید اقامت دائم دریافت نمی‌کنید و مجبور می‌ شوید با صرف هزینه‌ای چند برابر ایران، برای یادگیری زبان و دریافت مدرکی چون آیلتس اقدام کنید.

علاوه بر آن امتیازهای ویژه‌ای را از دست می‌دهید. مثلا کشورهای آلمان و نروژ در صورتی که به زبان رایج آن کشور تسلط داشته باشید، امکان تحصیل به صورت رایگان در بهترین دانشگاه‌های کشور و جهان را در اختیار شما می‌گذارند.

بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی، مدرک زبان (تسلط بر ۴مهارت اصلی نوشتن و خواندن و صحبت و درک) را جزو ابتدایی‌ترین شرایط اخذ ویزا در پروسه مهاجرت می‌دانند و برخی سایر کشورها افراد دارای مدرک زبان را در اولویت پذیرش قرار می‌دهند. بنابراین، ارائه مدرک زبان برای مهاجرت شما امری ضروری یا جزو مهم‌ترین برگ برنده‌ محسوب می‌شود.

 

اهداف مهاجرت

اهداف افراد در مهاجرت دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد که معمولا در سه حیطه 1. مهاجرت تحصیلی 2. مهاجرت کاری و 3. سرمایه گذاری خلاصه می شود.

1. مهاجرت تحصیلی

افراد زیادی در سراسر جهان با توجه به شرایط و خواسته های فردی خود تصمیم به مهاجرت و ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را می‌گیرند. مهاجرت از طریق تحصیل در مقایسه با سایر روش ها نسبتاً ساده‌تر و مطمئن‌تر می باشد.

اخذ پذیرش از دانشگاههای معتبر کشورهایی مانند کانادا، ایتالیا، آمریکا، استرالیا، اسپانیا، انگلستان، نروژ، فرانسه، آرژانتین و مالزی با توجه به هزینه تحصیل، زبان، رتبه دانشگاه و امکانات شغلی بزرگترین قدم در راه مهاجرت تحصیلی ایرانیان است.  اگر قصد گرفتن ویزای تحصیلی دارید، شرط اصلی تمامی دانشگاه‌ های انگلیسی زبان، اخذ نمرات قابل قبول در آزمون ‌های بین ‌المللی از قبیل آیلتس و تافل می‌ باشد که اهمیت آموزش زبان انگلیسی در کشور ایران برای داوطلبین کنکورهای مختلف روشن و بدیهی ‌است. موفقیت در آزمون‌ های ورودی تا حد زیادی وابسته به دانش زبان انگلیسی دانشجویان و دانش‌آموزان دارد. توجه به ضعف زبان آموزان در این موضوع درسی، با تقویت هر جه بیشتر خودتان در این درس می ‌توانید با ایجاد یک مزیت رقابتی نسبت به سایر رقبا به رتبه ‌ای قابل قبول دست ‌یابید. حال با بررسی جدول زیر می توانید آزمون موردنظر مطرح ترین دانشگاه های دنیا به همراه حداقل نمره لازم برای ورود را مشاهده نمایید.

2. مهاجرت کاری

یکی از پر مخاطب ترین روش های مهاجرتی که رتبه دوم را بین تمامی مهاجران ایرانی که قصد راه‌اندازی کسب و کار داشته و یا جویای کار هستند، دارد مهاجرت کاری می‌باشد. زبان انگلیسی ممکن است زبان رسمی و یکتای جهان نباشد، اما زبان پیش فرض تعداد بیشماری از کشورها بوده و از آن برای برقراری ارتباط بین المللی استفاده می شود. از آن گذشته، اگر به آگهی های استخدامی اکثر شغل ها نگاهی بیندازید در لیست نیازمندی های احراز، دانش زبان انگلیسی در جایگاه های اول گرفته است که اهمیت آنرا نشان می دهد. اگر به دنبال یافتن کار در کشوی دیگر هستید در آن صورت دانستن زبان الزامی است

رایج ترین زبان های دنیا در مهاجرت

از آنجایی که یادگیری یک زبان جدید در دنیای امروز امری حیاتی است و مزایای بیشمار و غیرقابل شمارشی دارد؛ با سوال اصلی دیگری روبرو می‌شویم. چه زبانی یاد بگیریم؟

ما به شما خواهیم گفت که مهم‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های دنیا کدام است.

•           زبان انگلیسی (زبان جهانی بیزینس و محافل علمی)

زبان انگلیسی در بسیاری از کشورهای بزرگ و مطرح دنیا مثل آمریکا، کانادا، انگلستان و استرالیا به‌عنوان زبان اول و زبان تدریس آن در سیستم آموزشی برخی کشورها به عنوان زبان دوم رایج است که حدود یک سوم جمعیت جهان را شامل می‌شود.

بدون شک زبان انگلیسی مهم‌ترین زبان دنیا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، صنعتی، فرهنگی در روابط بین‌الملل به شمار می‌آید.

•           زبان آلمانی (زبان اتحادیه اروپا و تجارت)

غول‌های صنعتی اروپا (آلمان، اتریش، بلژیک، سوییس، لوگزامبورگ و لیختن‌اشتاین…) به زبان آلمانی گویش می‌کنند که حدود ۱۳۰ میلیون‌ نفر از مردم دنیا را در بر می‌گیرد. طبق آخرین گزارش CNN، سرشماری ایالات متحده اظهار دارد که کشور آلمان، پس از آمریکا و چین در جایگاه سوم اقتصاد بزرگ دنیا قرار دارد که این امر بسیار سودمند است و فرصت‌های شغلی و تجاری زیادی را ایجاد می‌کند.

•           زبان فرانسه (زبان عشق، احساسات و ادبیات)

زبان فرانسوی زبان رسمی بیش از ۴۰ کشور در پنج قاره جمله بلژیک، کانادا، انگلیس، سوئیس، آفریقا و البته فرانسه است که اکثرشان در اروپا، شمال و غرب آفریقا واقع هستند. به گزارش اختصاصی ایران ویج، حدود ۳۹۰ میلیون نفر در دنیا به زبان فرانسه صحبت می‌کنند.

فرصت های شغلی بهتر و بیشتر با یادگیری زبان دوم

در این ۳ محیط زبان انگلیسی جزو اولویت هاست:

محیط کسب و کار

پیشرفت تکنولوژی زبان را به نقاط دوردستی از جهان کشاند که پیش از آن میسر نبود. تحقیقی که به تازگی توسط سایت معتبر LinkedIn صورت گرفته است نشان می دهد که بیش از ۹۰ درصد شرکت ها و کمپانی ها استخدام فردی که توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی را داراست در اولویت قرار داده و او را برای کسب و کار خود سودمند می دانند. این آمار باعث تعجب نیست چراکه زبان انگلیسی تأثیر انکار ناپذیری بر دنیای کسب و کار داشته است. امروزه زبان انگلیسی به بخشی جدایی ناپذیر از هر کسب و کاری بدل گشته است.

محیط علمی و آموزشی

در دنیای علم به طور گسترده از اصطلاحات و لغات انگلیسی استفاده شده و همواره لغات جدیدی نیز وارد فرهنگ لغات علمی می شوند. بنابراین برای درک درست آنها دانستن این زبان الزامی است.

محیط اینترنت

اینترنت برای اولین بار در کشورهای آمریکا و انگلستان برای کاربران انگلیسی زبان راه اندازی شد. به نظر می رسد همواره این کاربران انگلیسی زبان هستند که از مزیت هایی خاص بهره می برند. جالب است بدانید بیش از ۵۵ درصد محتوای قرار گرفته بر روی اینترنت به زبان انگلیسی است. به همین خاطر عده کثیری از کاربران اینترنت به سمت یادگیری زبان انگلیسی سوق پیدا کردند. می توان گفت کلید اینترنت، زبان انگلیسی است.

همانند یافتن شغل بهتر، یکی دیگر از برتری های یادگیری زبان انگلیسی فرصت تحصیل در بهترین مدرسه ها و دانشگاه هاست. اگر رویای تحصیل در دانشگاهایی مانند هاروارد، استنفورد، آکسفورد، کمبریج و MIT را در سر می پرورانید، دانستن زبان انگلیسی حتمی خواهد بود. طبق تحقیقات صورت گرفته انتظار می رود تا ۱۰ سال آینده، چیزی نزدیک به ۲ میلیارد نفر در سطح جهان زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

اهمیت یادگیری زبان دوم و آشنایی با فرهنگ های جدید

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی می ‌تواند در نقش آن در تعلیم فرهنگی جدید پدیدار شود. زبان انگلیسی و فرهنگ جدید ناشی از آن، بالقوه دو مقوله پراهمیت و تاثیرگذار در زندگی انسان‌ ها می ‌باشند. محقیقن دانشگاه هاروارد طی تحقیقی به این نتیجه علمی دست ‌یافتند که افرادی که زبان جدیدی را یاد می ‌گیرند به صورت ناخودآگاه جذب فرهنگ مردمی می ‌شوند که با آن زبان صحبت می ‌کنند و این امری بسیار بدیهی ‌است با توجه به این‌که زبان انگلیسی زبان کشورهای در حال توسعه و غالبا توسعه یافته ‌است. شما می‌ توانید با یادگیری این زبان، فرهنگ غنی این اقوام را یاد‌گرفته و راه‌های موفقیت آن ها و توسعه ‌یافتگی ‌شان را بیش از پیش بیابید. با تقویت زبان انگلیسی خود می ‌توانید دوستانی از اقوام مختلف پیدا کنید و به گپ و گفتگو با آن ها بپردازید.

نقش تاثیرگذار موسسات زبان در تسریع فرایند مهاجرت

خوب است بدانیم تمامی موسساتی که در حوزه زبان خارجه مشغول به فعالیت هستندـ؛ آگاهی و تجربه کافی برای رشد و آموزش داوطلبان مهاجرت را ندارند. مراکزی که به طور جدی در این حوزه هستند در وهله اول باید از دادن اطلاعات کافی زبانی در مورد آزمون و یا هدف مورد نظرتان شما را به خوبی راهنمایی کنند و متناسب با هدف شما برایتان برنامه ریزی کنند. به عنوان مثال زمانیکه شما تمایل به تحصیل در دانشگاه x کشور کانادا را دارید باید بدانید با توجه به رشته مدنظر شما در آن دانشگاه , چه نمره از کدام آزمون را باید کسب کنید تا اجازه تحصیل در آن کشور را داشته باشید. و یا اگر در حوزه کاری و بیزنسی تمایل به مهاجرت دارید بایذ آگاه باشید که کشور x از نظر زبان غیربومی بسیار ضعیف هستند و ار شما به عنوان یک فرد غیربومی تمایل به فعالیت در آن کشور را دارید در صورتی موفق خواهید بود که بتوانید به زبان آن کشور مسلط باشید.

بنابراین ما در تمامی این مراحل همراه شما هستیم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و آینده ای درخشان برای خود رقم بزنید.


اشتراک در:

فرم بیان دیدگاه