آیلتس یا تافل؟

آیلتس یا تافل؟

آزمون تافل مانند آیلتس برای اهداف آکادمیک و همچنین مهاجرتی استفاده میشود. در آیلتس افراد عادی به هدف مهاجرت خصوصا به انگلستان، استرالیا و کانادا و افراد آکادمیک جهت ادامه تحصیل می توانند آزمون مربوط به خود( جنرال یا آکادمیک) را شرکت کنند. هردوآزمون دوسال اعتبار مدرک دارد و پس از آن باید آزمون را مجددا شرکت کنید.

آیلتس یا تافل؟

دو آزمون تافل و آیلتس از تست های معتبر جهانی هستند که هدف آنها ارزشیابی سطح زبان انگلیسی شما هستند؛ در این مورد برای تصمیم در خصوص انتخاب این دو به موارد زیر توجه کنید:

آیلتس تافل
درحدود دوساعت و چهل و پنج دقیقه درحدود 4 ساعت
در 59 مرکز در آمریکا و 900 نقطه در جهان موجود است در 500 نقطه آمریکا و 4500 مرکز در جهان موجود است
هزینه درحدود 210$ هزینه 210$
سطح نمره دهی: نمره کل 9 سطح نمره دهی : 120-0

آزمون تافل مانند آیلتس برای اهداف آکادمیک و همچنین مهاجرتی استفاده میشود.  در آیلتس افراد عادی به هدف مهاجرت خصوصا به انگلستان، استرالیا و کانادا و افراد آکادمیک جهت ادامه تحصیل می توانند آزمون مربوط به خود( جنرال یا آکادمیک) را شرکت کنند.
هردوآزمون دوسال اعتبار مدرک دارد و پس از آن باید آزمون را مجددا شرکت کنید.

هر دو آزمون دارای چهار مهارت Speaking, Writing, Reading, Listening هستند با این تفاوت که آزمون تافل با استفاده از سیستم لپتاپ یا کامپیوترiBT برگزار شده ولی آزمون آیلتس همواره کاغذی paper-based می باشد.
آزمون تافل درقسمت اسپیکینگ به صورت ضبط صدا عمل کرده و دربعضی سوالات باید متنی خوانده شود یا مکالمه ای شنیده شود و سپس صحبت توسط شما انجام شود، اما در آزمون آیلتس فقط با یک ممتحن گاها غیربومی به مدت 5 تا 15 دقیقه مکالمه انجام شده و به صورت سوال و جواب و صبحت درخصوص یک موضوع با توجه به کارت آزمونcue card می باشد.

در قسمت رایتینگ نیز، به جز قسمت مقاله نویسی Task 2 که هردو مشابه هستند، در تافل بازهم در سوال اول نیاز به خواندن و شنیدن و سپس نوشتن است که به integrated writing مشهور است و ترکیبی از reading و listening و writing خواهد بود، اما آزمون آیتلس برحسب نوع آزمون از شما نوشتن یک نامه یا توصیف یک نمودار را طلب می کند.
درآزمون تافل قریب به یقین با لهجه آمریکایی مواجه هستند اما در آیلتس بیشتر با لهجه های انگلیسی در اسکاتلند، انگلستان، کانادا یا استرالیا مواجه اید و لهجه آمریکایی بسیار کم رخ می دهد.


برای دانستن آنکه کدام آزمون سخت تر و کدام آزمون برای شما مناسب تر است، به سوالات زیر پاسخ دهید:

من با کار کردن با سیستم کامپیوتر راحت تر هستم. بلی/خیر
من برای صبحت کردن با میکروفون به صورت سرزده و بدون معطلی مشکلی ندارم. بلی/خیر
در تایپ کردن سریع هستم. بلی/خیر
من سیستم استاندارد آمریکایی را ترجیح می دهم. بلی/خیر

من در پاسخ دادن به سوالات چندگزینه ای بهتر عمل می کنم. بلی/خیر
برای نوت برداری note-taking از فایل های صوتی به صورت سریع و مختصر مشکلی ندارم. بلی/خیر

اگر به سوالات بالا اکثرا پاسخ مثبت می دهید و مهارت Speaking شما از قویترین مهارتهای شماست، وهمچنین در آزمون آیلتس موفق به کسب نمره 7 رایتینگ نمیشوید، آزمون تافل برای شما مناسب تر می باشد.

اما اگر به سوالات زیر پاسخ مثبت می دهید و ترجیح میدهید آزمونی کاغذی به روش سنتی با مهارتهای جداگانه بدهید، آزمون آیلتس را مدنظر قرار دهید.

با یک مصاحبه فرد به فرد بیشتر راحت هستم. بلی/خیر
دستخط خوانا و تمیزی دارم. بلی/خیر
من قادر به تشخیص گویش های مختلف در زبان انگلیسی هستم. بلی/خیر
من آزمونی را که دارای انواع زیاد سوالات (جای خالی، چهارگزینه ای، False/True/NG و امثالهم هست) را ترجیح می دهم. بلی/خیر
بیشتر مطالبی که من دوست دارم بخوانم یا بشنوم در بازه متنوعی از موضوعات (باستانشناسی، جغرافی، هنر، فلسفه، و غیره...) هستند. بلی/خیر


اشتراک در:

فرم بیان دیدگاه